Tramwaje typu 805Na produkowano w Chorzowie do 1992 roku, jeszcze nie tak dawno dominowały one na bydgoskich ulicach. Wadą tych wysłużonych konstrukcji są schody, które są niezbyt korzystne dla osób z ograniczonymi możliwościami ruchu. Dlatego artykułowane było oczekiwanie wymiany ich na nowoczesne tramwaje niskopodłogowe. Był czas, gdy śmiano się, że miasto gdzie znajduje się siedziba PESA nie ma nowoczesnych tramwajów, dzisiaj mamy ten moment, gdy coraz trudniej załapać się na przejazd Konstalem, a będzie jeszcze trudniej.
Według informacji jakie podał w środę na sesji Rady Miasta Bydgoszczy wiceprezydent Mirosław Kozłowicz – około 70% tramwajów jakie jeżdżą po bydgoskich ulicach to nowoczesne, niskopodłogowe Pesa Swing. Kozłowicz dodał, że na dzisiaj są zawarte umowy z PESA na kolejne tramwaje co pozwoli całkowicie wyeliminować wysokopodłogowe Konstale. Umowy zakładają, że całkowita wymiana taboru na niskopodłogowy ma się zakończyć w przyszłym roku.
Zapewne przynajmniej jeden Konstal 105Na zostanie w Bydgoszczy i będziemy go widywać w ramach atrakcji turystycznych, będą to już jednak linie zabytkowe, a nie regularne.