W ostatnim czasie byliśmy świadkami remontów kilku obiektów mostowych z powodu ich złego stanu. ZDMiKP szuka właśnie wykonawcy dla wzmocnienia belek nośnych wiaduktu kolejowego w przebiegu ulicy Szubińskiej, który biegnie nad linią kolejową nr 131 relacji Bydgoszcz – Inowrocław. Głównym powodem są stwierdzone uszkodzenia belek nośnych.
Zarówno ulica Szubińska oraz biegnąca pod nią linia kolejowa to ruchliwe szlaki komunikacyjne. Omawiany wiadukt kolejowy zbudowany został w 1986 – jest to zatem jedna z ostatnich konstrukcji mostowych w Bydgoszczy zbudowana w PRL-u. Ostatni remont wiaduktu miał miejsce w 2007 roku.
Z dokumentacji udostępnionej na potrzeby tego przetargu wynika, że głównym winowajcą jest korozja, która doprowadziła do spękania podpór, betonu, a także ubytków w elementach stalowych konstrukcji.
Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem to oferty wykonawców dla tych napraw poznamy we wtorek. Jest to skomplikowane zadanie projektowe, bowiem wymaga uzgodnień z PKP PLK.