PKP PLK przygotowało animację przedstawiającą założenia modernizacji linii kolejowej nr 131, która dostosowana zostanie dla pociągów pasażerskich do standardu 200 km/h. Możemy zatem podziwiać ładne wizualizację, bowiem nie zanosi się – z powodu braku pieniędzy – że faktyczna realizacja tych zamierzeń rozpocznie się przed 2030 rokiem.
Tak ma się prezentować most biegnący przez Planty nad Kanałem Bydgoskim, biegnący nad Starym Kanałem Bydgoskim. Poza poprawą parametrów technicznych, będzie to też nowa konstrukcja techniczna. Ostatni istotniejszy remont ten most przeszedł bowiem w latach 60-tych.
Na wizualizacji widać trzy tory, chociać linia nr 131 ma dwa tory. Ten dodatkowy tor to linia nr 356 biegnąca do Szubina (nieczynna od wielu lat pasażersko).
Tak ten wiadukt prezentuje się aktualnie:
Kilka kilometrów dalej nad Brdą przebiegają dość okazałe mosty kolejowe z polowy XIX wieku. Wizualizacje pokazują, że czeka je lifting.
Na wizualizacjach nie pokazano póki co ulicy Nakielskiej, może to wynikać też z tego powodu, że w modernizację wiaduktu zaangażowany może być też bydgoski samorząd, który przygotowuje się do poszerzenia Nakielskiej. Problem leży jednak w tym co dotyka cały projekt linii nr 131 – z planami realizacji dopiero po 2030 roku.
Ciekawa wizualizacja dotyczy natomiast Kotomierza na północ od Bydgoszczy. Tam tory krzyżują się z drogą krajową nr 56 z Koronowa do Trzeciewca. Dzisiaj w tym miejscu znajduje się przejazd ze szlabanem. Zgodnie z przepisami przy prędkości pociągów powyżej 160 km/h