S5 nie kusi właścicieli stacji paliw. Może być problem ze spełnieniem wymogów unijnych dla elektryków

S5 nie kusi właścicieli stacji paliw.  Może być problem ze spełnieniem wymogów unijnych dla elektryków

Od kilku lat możemy się cieszyć całym kujawsko-pomorskim odcinkiem drogi ekspresowej S5. Przy autostradach i drogach szybkiego ruchu powstają zazwyczaj stacje benzynowe, na kujawsko-pomorskim odcinku S5 mamy jak na razie zakontraktowane tylko powstanie stacji Orlenu przy MOP Gruczno nieopodal Świecia.

O sprawie stacji benzynowych przy S5 pisaliśmy przed rokiem, po 14 miesiącach nie możemy jednak napisać nic nowego, bo nic w tym czasie się nie działo. Jedynie co się zmieniło, że zbliżamy się do roku 2025 w którym w Unii Europejskiej na głównych trasach powinny znajdować się stacje ładowania o mocy przynajmniej 40kW w odległości co 60 km. W kujawsko-pomorskim statystycznie powinno być ich zatem przynajmniej 2 (wymóg mówi 60 km w obu kierunkach, zatem musiałby powstać zjazd na stacje z dwóch stron). Jak na razie mamy jedynie zakontraktowaną jedną stację.

GDDKiA starało się wydzierżawić jeszcze przestrzeń na MOP Szubin Zachód, zlokalizowany przy Kołaczkowie. Przetarg ogłoszono pod koniec 2022 roku, ale w ubiegłym go unieważniono z uwagi na brak ofert. Nie podejmowano się póki co rozpisania kolejnego przetargu.