Tego lata zaproszono YouTuber-ów, blogerów i influacerów. Jeden z nich opublikował film o Bydgoszczy

Tego lata zaproszono YouTuber-ów, blogerów i influacerów. Jeden z nich opublikował film o Bydgoszczy
Kadr z filmu

Niezależni twórcy obecni w takich serwisach jak YouTube mogą być ważnymi partnerami w budowaniu marki turystycznej miasta. Ich materiały niekiedy są wstanie osiągnąć znacznie większe zasięgi od oficjalnych spotów promocyjnych, a dodatkowo są dla odbiorców często znacznie bardziej wiarygodni. Można to podsumować stwierdzeniem, że warto z takimi niezależnymi twórcami dobrze żyć.

Nie raz na naszych łamach prezentowaliśmy dzieła takich twórców, dzisiaj będzie o nowym filmie ,,Bydgoszcz TOP 10 Miejsc” twórcy Amazing Poland Trip. Zanim jednak przejdziemy do samego filmu wspomnijmy, że autor tego kanału, podobnie jak kilku innych internetowych twórców, zostali zaproszeni nad Brdę. Był to element realizacji grantu którego celem jest budowanie marki promocyjnej Bydgoszczy, koordynowanego przez Bydgoską Lokalną Organizację Turystyczną ByLOT. Jest to chyba pierwsze tak wyraziste działanie promocyjne kierowanie do niezależnych twórców.

Przejdźmy teraz już do samego materiału – zaczyna się od Wyspy Młyńskiej i Młynów Rothera. Można powiedzieć, że nie ma w tym nic oryginalnego, bo w końcu to miejsce robi taki wrażenie na gościach z zewnątrz. Co wyróżnia ten film to spory nacisk na pokazanie Bydgoszczy od strony wody, czyli mamy promocję produktów turystycznych związanych z propozycjami rejsów, w tym housbotów. Autor filmu promuje też wypoczynek kajakowy na plantach nad Kanałem Bydgoskim – warto przypomnieć, że Muzeum Kanału Bydgoskiego prowadzi wypożyczalnie kajaków.

Ważnym detalem jest też pokazanie kawiarni zlokalizowanej na plantach – mowa o Bzzzt Cafe, które stało się miejscem o wyjątkowym klimacie, co zresztą pokazywaliśmy w jednym z naszych materiałów. Jest to nowy element w naszym turystycznym krajobrazie, ale jak widać robiący wrażenie na gościach z zewnątrz.