Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wystąpiła do wójta Nowej Wsi Wielkiej o wydanie decyzji środowiskowej dla budowy obwodnicy tej miejscowości, zlokalizowanej przy drodze krajowej nr 25. Korzyścią dla mieszkańców Nowej Wsi Wielkiej ma być pozbycie się tranzytu, czyli znacznie ograniczenie ruchu, dla kierowców tranzytowych natomiast zniknie przejazd kolejowy, który niekiedy tworzył korki.
W ramach prac nad obwodnicą wytypowano trzy warianty, przy czym GDDKiA preferuje wariant nr 2, czyli niebieski na mapie.
Wszystkie trzy warianty jak widzimy zakładają południowy przebieg obwodnicy. Widoczna jest spora rezerwa terenu do zabudowań, co będzie pozwalało na rozwijanie się miejscowości.
Obwodnica projektowana jest pod standard przekroju 2×1, co oznacza w praktyce trzy pasy, w jednym kierunku dwa i w przeciwnym jeden. Zatem nie będzie to standard dwupasmowy drogi.
Prace budowlane planuje się na lata 2027-2029. Wcześniej powstać ma obwodnica Brzozy, która również leży w gminie Nowa Wieś Wielka. Ta inwestycja będzie realizowana w ramach budowy odcinka Bydgoszcz – Toruń drogi ekspresowej S10.