Czy komunikacja publiczna w Bydgoszczy mogłaby funkcjonować lepiej? A jak tak to w jaki sposób to sprawić? Przeprowadzenie takiego audytu przez ekspertów z zewnątrz obiecywali kandydaci na prezydenta Bydgoszczy półtora roku temu, w tym urzędujący prezydent Rafał Bruski. Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej ogłosił drugi przetarg na wykonanie takiego audytu.
Pierwszy przetarg na wykonanie audytu, który miałby zawierać rekomendacje co należy poprawić, ogłoszono pod koniec 2024 roku. Z uwagi na skomplikowanie postępowania oferty poznaliśmy bliżej połowy roku i były kilkukrotnie wyższe od założonego budżetu. Dlatego w czerwcu przetarg unieważniono. W tym tygodniu ZDMiKP robi drugie podejście, ogłaszając kolejny przetarg.
Audyt przy dobrach wiatrach w 2027 roku
Pierwszy przetarg zakładał wykonanie audytu przez wykonawcę w ciągu 240 dni od podpisania umowy. Tym razem specyfikacja przewiduje aż 15 miesięcy. Może to oznaczać, że nawet jeżeli uda się dość sprawnie przeprowadzić postępowanie przetargowe i wybrać wykonawcę na przełomie października i listopada, to na owoce pracy zapewne poczekamy do 2027 roku.





