Biegnący w przebiegu drogi wojewódzkiej nr 244 (ulica Koronowska) wiadukt nad liniami kolejowymi nr 131 i 201 przez lata łączył Tryszczyn z Maksymilianowem i Osielskiem. Konstrukcja została odciążona gdy ruch tranzytowy przejął nowy wiadukt w przebiegu drogi ekspresowej S5. Projekt PKP PLK zakłada jego rozbiórkę oraz odbudowę.
Rozbiórka i odbudowa będą prowadzone w ramach projektu modernizacji linii kolejowej nr 201, której koszt na odcinku Maksymilianowo-Gdynia przekroczy 10 mld zł. Uzyskanie parametrów projektowych dla linii nr 201 wymaga całkowitej przebudowy wiaduktu w przebiegu drogi wojewódzkie. Po zakończeniu inwestycji mieszkańcy zyskają ścieżkę rowerową. Jak pokazują wizualizację, również wizualnie będzie to obiekt bardziej widowiskowy.
Na razie nie ma informacji kiedy dojdzie do rozbiórki mostu, co może wywołać utrudnienia komunikacyjne w Maksymilianowie. Co prawda zabudowania Maksymilianowa w większości leżą po wschodniej stronie torów, ale most jest dojazdem do drogi S5. W przypadku jego zamknięcia mieszkańcy musieliby dojeżdżać do S5 ponad 6 km do węzła Bydgoszcz Północ.







