PKP PLK prowadzi prace modernizacyjne pod Inowrocławiem

tory

PKP PLK prowadzi modernizację linii nr 131, czyli historycznej magistrali węglowej na dwóch odcinkach, w tym pomiędzy Karsznicami i stacją Inowrocław Rąbinek. Wartość obu modernizacji to ponad 175 mln zł, które w głównej mierze finansowane z KPO.

Prace pod Inowrocławiem rozpoczęły się już w październiku i dotyczą rewitalizacji toru nr 2. W listopadzie do robót przystąpiła nowoczesna oczyszczarka tłucznia. Celem rewitalizacji jest wymiana szyn oraz podkładów, a także modernizacja sieci trakcyjnej. W Karczynie zamontowane zostanie także elektryczne ogrzewanie rozjazdów co ma ułatwić funkcjonowanie węzła przy gorszych warunkach atmosferycznych. Zakończenie prac zaplanowano na maj.

Podobne prace toczą się też pomiędzy Zduńską Wolą i Karsznicami. Celem obu prac jest zwiększenie przepustowości odcinka Inowrocław – Zduńska Wola. Szacuje się, że czas przejazdu między tymi miastami skróci się po zakończeniu prac o około 20 minut.