Trwa wymiana terminali umożliwiających płatność bezgotówkową za przejazd w autobusach i tramwajach. Z danych z ubiegłego tygodnia wynika, że wymieniono 169 kasowników co stanowi 62% urządzeń. Nowe terminale mają być mniej awaryjne od tych poprzedniej generacji. Na razie z powodu procesu wymiany do awarii może dochodzić jednak częściej.
Możliwość występowania zwiększonej awaryjności potwierdza w odpowiedzi na interpelacje radnego Szymona Roga, wiceprezydent Mirosław Kozłowicz – Może dochodzić do wydłużonego czasu realizacji napraw i czasowej niedostępności usług w związku z przełączaniem systemów.
Wiceprezydent zaznacza jednak, że to sytuacja tylko przejściowa.
Co to oznacza dla pasażera?
Od wielu lat w Bydgoszczy funkcjonuje narracja, że niedziałający jak należy terminal to problem pasażera, który zgodnie z regulaminem musi posiadać ważny bilet. Niedziałający terminal to nie jest okoliczność wykluczająca, chociaż postulowaliśmy o zapisanie w regulaminie zawieszenia obowiązku posiadania biletu w sytuacji awarii sprzętu, bo jak ktoś powinien w tej sytuacji ponosić odpowiedzialność to operator systemu, a nie pasażer. W praktyce dużo zależeć będzie zatem od wyrozumiałości kontrolera biletu. Kierownictwo ZDMiKP zaleca wysiadkę na najbliższym przystanku w przypadku awarii, nie jest to jednak rozwiązanie optymalne, bo może to wymusić oczekiwanie kilkudziesięciu minut na kolejny pojazd.






