Rozpoczyna się postępowanie środowiskowe dla przedłużenia drogi S5

Rozpoczyna się postępowanie środowiskowe dla przedłużenia drogi S5
Graf: GDDKiA

Droga ekspresowa S5 kończy się obecnie na węźle autostradowym w Nowych Marzach, ale jest plan przedłużenia jej do Olsztyna, w praktyce wystarczy zbudować odcinek do Ostródy, gdzie droga wepnie się w istniejące drogi S7 i S51. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad właśnie wystąpiła o wydanie decyzji środowiskowej dla tego odcinka.

Droga S5 według koncepcji GDDKiA będzie biec po południowej stronie Grudziądza, w praktyce zatem fragment autostrady A1 stanie się jednocześnie fragmentem S5. Łącznie do zbudowania będzie w tym wariancie ok. 87 km, z czego 39 km w województwie kujawsko-pomorskim.

Planowane węzły to: Sarnowo, Radzyń Chełmiński, Świecie nad Osą, Mierzyn, Biskupiec, Iława Południe, Franciszkowo.

Drogowcy szacują, że koszt budowy tego odcinka wyniesie 6,8 mld zł. Na dzisiaj GDDKiA prognozuje, że droga może być oddana do użytku w 2033 roku. Dużo zależeć będzie od tego jak sprawnie uda się wydać decyzje środowiskowe. W tym wypadku przedsięwzięcie będzie podzielone pod RDOŚ w Bydgoszczy i RDOŚ w Olsztynie. Może się zatem zdarzyć, że jedna część będzie realizowana szybciej niż druga, gdyby po jednej stronie postępowanie się przedłużało.