Rozbudowa ulicy Grunwaldzkiej od Węzła Zachodniego do granic miasta to jedna z największych inwestycji drogowych w Bydgoszczy po 2000 roku. Z uwagi na sytuację epidemiczną oficjalnego przecięcia wstęgi raczej się nie spodziewajmy, od piątku (24 kwietnia) ruch po całym odcinku odbywa się w standardzie 2×2.
W piątek wykonawca udostępnił na fragmencie przebiegającym przez Czyżkówko dwa środkowe pasy (ruch w kierunku Pawłówka), dzięki czemu kierowcy mogą korzystać już z całej infrastruktury. Przed rozpoczęciem przebudowy Grunwaldzka od Węzła Zachodniego w kierunku Pawłówka miała standard jednopasmowy. Inwestycja warta 76 mln zł pozwoliła poszerzyć ją do dwóch pasów ruchu w każdym kierunku oraz dodatkowo na odcinku od ulicy Kolbego na Osowej Góry do właściwie Węzła Zachodniego powstał buspas dla autobusów i taksówek jadących w kierunku centrum. Natomiast na Czyżkówku zbudowano oddzieloną tzw. jezdnie serwisową, która komunikuje posesje po północnej stronie Grunwaldzkiej oraz ze sobą ulicę: Koronowską, Św. Antoniego, Wiejską, Łąkową i Filtrową. Łączna długość zmodernizowanego odcinka to 4,55 km. Na całej jego długości powstałą również infrastruktura rowerowa.
Wykonawca inwestycji dokonuje jeszcze ostatnich poprawek, głównie na chodnikach.
Polecamy również: Tak się zmieniała Grunwaldzka przez ostatnie dwa lata