Droga krajowa nr 25 łączy Inowrocław z Bydgoszczą, dalej na północ biegnąc w kierunku Chojnic. Podróżowanie nią nie należy jednak do najbardziej komfortowych, przez co nie jest ona także najbezpieczniejsza. O perspektywy rozwoju dróg krajowych nr 25 i 15 (Toruń – Inowrocław – Gniezno) pytała posłanka Magdalena Łośko.
Parlamentarzystka w interpelacji sugerowała, aby obie drogi zyskały status dróg ekspresowych. Tak daleko idące zamiary studzi jednak Ministerstwo Infrastruktury, wskazując, że modernizacja DK15 byłaby tworzeniem alternatywnego szlaku dla drogi S-5, której dokończenie jest dla rządu priorytetem. Obie drogi – DK25 i DK15, maj przejść natomiast kompleksową modernizację – w planach resortu infrastruktury jest kompleksowa modernizacja dróg krajowych nr 15 i 25, z dostosowaniem ich do przenoszenia nacisku pojedynczej osi napędowej do 11,5 t, w zależności dostępnych środków finansowych – informuje wiceminister Rafał Weber.
Ministerstwo Infrastruktury zleciło Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad przygotowanie analiz przepustowości ruchu. Dopiero po wykonaniu tych analiz zapadną decyzję co do kierunków modernizacji obu dróg.
Na razie obwodnice
W ubiegłym roku zakończyła się budowa obwodnicy Inowrocławia, która ulokowana została w przebiegu DK25 i DK15. Powoli kończy się uzyskiwanie decyzji środowiskowej dla obwodnic Sępólna Krajeńskiego i Kamienia Krajeńskiego na północy. Decyzja środowiskowa dla obwodnicy Brzozy pod Bydgoszczą czeka na uprawomocnienie, a została opracowana w ramach przygotowań do budowy drogi S-10 na odcinku Bydgoszcz – Toruń. W ramach programu budowy 100 obwodnic rozpoczęły się też prace nad studium STEŚ dla obwodnicy Strzelna w ciągu DK25 i DK15 oraz Nowej Wsi Wielkiej (pozwoli bezkolizyjnie ominąć ruch kolejowy na ruchliwej magistrali węglowej). Na DK25 po realizacji tych zadań pozostanie do wykonania jeszcze obwodnica Złotnik Kujawskich.