Przebieg S-10 przez Włocławek szansą dla Kujaw Zachodnich

Od wielu lat część polityków z powiatu inowrocławskiego zabiega o modernizację dróg krajowych nr 15 (Inowrocław – Toruń) i 25 (Bydgoszcz – Inowrocław), które są z punktu widzenia tego powiatu ważne, ale być może znacznie bardziej ważna okaże się droga krajowa nr 62,w ramach której w najbliższych latach powstać może obwodnica Kruszwicy.

Na dzisiaj wciąż nie wiemy jak będzie przebiegać droga ekspresowa S-10 na wschód od Torunia, wiemy jedynie tylko tyle, że pobiegnie w kierunku zewnętrznej obwodnicy Warszawy. W ramach prac nad studium korytarzowym wypracowano kilka wariantów, począwszy od skomunikowania z Toruniem przez Lipno, a skończywszy na najbardziej na południe poprowadzonym wariantem do węzła autostrady A1 Włocławek Północ, a następnie już na wspólnym odcinku z autostradą A1 biegłaby do Torunia.

 

 

Na takim poprowadzeniu S-10 zyskałby na pewno Włocławek, mając kolejną drogę szybkiego ruchu w bezpośrednim przebiegu, w tym znacznie szybsze skomunikowanie z Warszawą. Zyskać mogłaby też Kruszwica i Strzelno, bowiem na węźle Włocławek Północ moglibyśmy zjechać w drogę krajową nr 62 w kierunku Kujaw Zachodnich. Istotna byłaby oczywiście modernizacja tej drogi krajowej, co się powoli zaczyna już dziać, bowiem w najbliższych latach z rządowego programu budowy 100 autostrad planuje się budowę obwodnic Kruszwicy i Strzelna. Byłoby to też z korzyścią dla Inowrocławia, bowiem zjeżdżając z planowanej obwodnicy Strzelna znajdziemy się na istniejącej obwodnicy Inowrocławia.

 

S-10, wraz z drogą nr 62 i drogą krajową nr 15 mogłyby być alternatywnym wobec autostrady A2 korytarzem w kierunku Poznania.