Województwo chce pomóc Koronowu w programie Kolej Plus

Województwo chce pomóc Koronowu w programie Kolej Plus

Żnin i Chełmno ostatecznie zrezygnowały z uczestnictwa w rządowym programie Kolej Plus, wciąż w grze jest Koronowo z dość ciekawą konepcją skomunikowania Bydgoszczy z Krajną. Żeby projekt miał szansę na realizację trzeba do jesieni opracować studium, Koronowo jest w trakcie postępowania przetargowego, teraz trzeba jednak pozbierać pieniądze na to opracowanie.

Najtansza oferta w postępowaniu przetargowym to niecałe 800 tys. zł. O wsparcie tego opracowania finansowo przez Województwo Kujawsko-Pomorskie wnioskował radny Jerzy Gawęda. Jak się udało nam ustalić jest duża szansa na porozumienie, bowiem województwo chce dołożyc kilkaset tysięcy złotych, jeżeli Koronowo wraz z zaineresowanymi samorządami dołożą pozostałą kwotę, to będzie można rozstrzygnąć przetarg i zlecić opracowanie studium.

 

Koncepcja zakłada budowę połączenia z linią 201 na wysokości Stronna z Koronowem, a następnie budowę nowej linii do Sośna i Więcborka, gdzie wykorzystując linie nr 281, która będzie musiała przejśc modernizację, powstanie skomunikowanie z Sępólnem Krajeński i Chojnicami. Rządowy program Kolej Plus zakłada 85% dofinansowanie kosztów budowy ze środków centralnych, co oznacza, że samorządy będą musiały później i tak wyłożyć 15% wartości projektu.

 

O tym jakie projekty dostaną dofinansowane zdecyduje lista rankingowa, która zostanie sporządzona w oparciu o studia, stąd też konieczność ich opracowania do jesieni.

 

Żnin zrezygnował

Z pisma od marszałka Piotra Całbeckiego do radnego Jerzego Gawędy dowiadujemy się, że Żnin zrezygnował z realizacji dwóch zgloszonych projektów tj.: modernizacji ciągu Inowrocław- Barcin Żnin oraz odbudowy odcinka Żnin – Szubin i modernizacji odcinka linii nr 356 Szubin – Bydgoszcz.

 

Również Chełmno nie zrealizuje w programie Kolej Plus koncepcji reaktywacji linii nr 246 pomiędzy Chełmnem i Unisławiem.