Cztery firmy zainteresowane wożeniem bydgoszczan

Dzisiaj miało miejsce otwarcie ofert przetargu na obslugę wieloletnią11 linii pasażerskich w latach 2023-2030. Do końca przyszłego roku te linie obsługuje prywatny przewoźnik Irex-Trans, który wygrał poprzedni przetarg. Swoje oferty w tym przetargu zlożyło czterech przewoźników.

 

Najtańszą ofertę złożyła firma Mobilis z Warszawy, najdroższą dotychczasowy przewoźnik Irex-Trans w konsorcjum z partnerami. Druga najtańsza oferta należy do konsorcjum PKS-ów z Grodzisa Mazowieckiego i Gostynina. Dalej mamy ofertę MZK, które obsługuje większość linii w Bydgoszczy bezprzetargowo. MZK złożyło zatem tańszą ofertę od Irex-Trans.

 

Przetarg obejmuje obsługę następujących linii: 51, 53, 55, 56, 58, 62, 67, 69, 73, 76 i 85. Operator będzie musiał posiadać przynajmniej 45 autobusów fabrycznie nowych, wyprodukowanych najpóźniej w 2022 roku. Będzie to zatem tabor nowy, ale nie zawarto w specyfikacji przetargowej wymogu, aby był on elektromobilny. Miasto chce podjąć współpracę tylko z jednym partnerem, zatem oferta złożona w przetargu musi obejmować obsługę wszystkich tych linii.