Województwo Kujawsko-Pomorskie chce zakupić 5 kolejowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Pociągi maja być zakupione z wykorzystaniem ,,resztkowych” funduszy europejskich z perspektywy finansowej 2014-2020. Ostatniego dnia marca powinniśmy poznać oferty, wówczas będzie jasne, czy środki jakimi dysponuje na ten cel województwo będą wystarczające.
Pociągi mają być dwuczłonowe, czyli mieć możliwość jazdy zarówno w jednym i drugim kierunku, bez konieczności wymiany czoła. Mają posiadać prędkość eksploatacyjną przynajmniej 160 km/h. Posiadać mają przynajmniej 150 miejsc siedzących, miejsca na rowery. Ponadto specyfikacja wskazuje na inne udogodnienia dla pasażerów jak klimatyzacja czy internet bezprzewodowy WiFi.
Zwycięzca przetargu będzie miał 420 dni od momentu podpisania umowy na dostarczenie 5 pociągów, przy czyn nie może być to później niż 30 września 2023 roku (ma to związek z koniecznością rozliczenia środków z perspektywy finansowej UE 2014-2020 do końca 2023 roku).
Przetarg nie wskazuje jak miały być wykorzystane te pociągi. Województwo zlecając usługę przewozową którejś ze spółek kolejowych, może wydzierżawić swój tabor, co zresztą w przypadku Kujawsko-Pomorskiego ma miejsce. Ponadto w spółce Polregio, gdzie co prawda dominują udziały Skarbu Państwa, mniejszościowe akcje należą do samorządów województw, w tym także do Kujawsko-Pomorskiego.