Spółka prywatna Arriva będzie świadczyła przewozy kolejowe na liniach bez elektryfikacji do 14 grudnia 2030 roku, czyli przez przeszło 8 lat. To jedyne na dzisiaj rozstrzygnięcie wieloletniego przetargu, który rozpisany został w maju. Arriva jako jedyna złożyła oferty w pakietach 3 i 4, czyli liniach bez elektryfikacji. Na dzisiaj nie mamy natomiast żadnych konkretów w sprawie linii z elektryfikacją.
Oferta Arrivy wybrana została pod koniec września, opiewa ona w pakiecie 3 na 49,72 zł za pociągokilometr (jak wpływy z biletów nie skompensują, to województwo dopłaci) oraz 40,78 zł w pakiecie 4. Te stawki w kolejnych latach będą jednak poddawane waloryzacji w oparciu o ceny diesla.
Line z elektryfikacją obejmują natomiast pakiety 1 i 2, obecni po nich (w zamyśle do 11 grudnia) jeździ po nich Polregio. Spółka Polregio też jako jedyna złożyła oferty dla pakietów 1 i 2. Polregio w pakiecie 1 chce ponad 48 zł za pociągokilometr, w 2 blisko 50 zł. Obecnie Województwo Kujawsko-Pomorskie nie rozstrzygnęło jeszcze tej części przetargu, marszałek na wrześniowej sesji sejmiku mówił, że trwają w tej sprawie negocjacje. W obecnej sytuacji Samorząd Województwa może przyjąć ofertę Polregio, która może być poddana negocjacjom, z uwagi na fakt, że jest to jedyna oferta. Drugim wyjściem jest unieważnienie przetargu w 1 i 2 pakiecie, a dalej szukanie umowy doraźnej, co jak pokazuje jednak praktyka jest niekorzystne dla pasażerów.