Od 1 września znacznemu zaostrzeniu uległy przepisy, które mają kształtować bydgoski ład reklamowy oraz szyldy. W praktyce zakazane jest wieszanie banerów np. na mostach, a także na barierkach – to są dość ważne kwestie teraz w okresie kampanii wyborczej, gdy kandydaci szukają różnych form, aby zaistnieć. Również stawianie przyczep z reklamą, w świetle zarządzenia prezydenta Bydgoszczy jest działaniem niewłaściwym. Na nowych zasadach zyskać ma znacząco estetyka.
Nowy ład reklamowy to z jednej strony wprowadzenie obowiązku uzyskiwania opinii plastyka miasta dla instalacji reklamowych i szyldów, a z drugiej strony szereg zakazów. Szyldy obiektów usługowych nie będą mogły być wyświetlaczami treści elektronicznych. Z kolei reklamy wielkopowierzchniowe na budynkach nie będą mogły zasłaniać detali, w tym okien oraz innych walorów budynków. Na szyldach nie będzie można już jednak wymieniać listy świadczonych usług, mają być to bowiem instalacje proste i estetyczne. W praktyce wielkopowierzchniowe reklamy polityczne na budynkach wydają się być już zakazane.
Zasady dotyczący nowych reklam weszły w życie 1 września, natomiast właściciele szyldów mają 12 miesięcy na dostosowanie ich do nowych zasad.