Organizujesz sylwestrową domówkę? 10 tipów, by była udana!

Organizujesz sylwestrową domówkę? 10 tipów, by była udana!

Pożegnanie starego roku i początek nowego to naprawdę wyjątkowy czas: warto uczcić go w towarzystwie równie wyjątkowych osób. Najlepszy sposób? Stara dobra domówkowa impreza! Sprawdź, co możesz zrobić, by organizowane przez Ciebie przyjęcie zostało w pamięci wszystkich gości na długo – tylko z tych dobrych powodów!

Organizacja to podstawa

Słowo się rzekło: zgodziłaś się na bycie gospodynią tegorocznego przyjęcia sylwestrowego. Teraz dociera do Ciebie, w co się wpakowałaś, i zastanawiasz się, jak to wszystko ogarnąć? Na spokojnie! To da się zrobić. Od czego zacząć? Od planowania, oczywiście! Nie zostawiaj tego na ostatnią chwilę – wtedy wpadniesz w szał przygotowań. Ustal godzinę rozpoczęcia (data jest już raczej z góry ustalona) i listę gości. Jeśli macie ochotę na imprezę tematyczną – super! Dzięki temu będziesz wiedziała, czy szukać błyszczącej koszuli w stylu disco z lat 80. czy raczej wyciągnąć z szafy czarną sukienkę gładką oraz wysokie obcasy, jeżeli urządzacie wieczór glamour. Dobrze też zawczasu uzgodnić menu – nie powinnaś być jedyną osobą odpowiedzialną za wszystkie dania, przekąski i napoje. Jeśli chodzi o jedzenie, doskonale sprawdzą się tzw. finger foods – koreczki, tartinki, bruschetta, crosstini, paszteciki czy nachosy z salsą. Słone paluszki i chipsy to oczywiście klasyka, która znajduje wielu amatorów zwłaszcza pod koniec imprezy.

10 uniwersalnych porad

  1. Nie bądź Zosią-samosią i włącz innych w przygotowania. Nie rób wszystkiego sama, zwłaszcza, jeśli masz tendencję do perfekcjonizmu! Pozwól sobie pomóc z planowaniem całości, dekorowaniem mieszkania, przygotowywaniem potraw, a przede wszystkim – sprzątaniem następnego dnia.
  2. Wygodny outfit to podstawa. Luźna sukienka wzorzysta, np. z motywem gwiazdek, plus fantazyjna klamra do włosów załatwią sprawę.
  3. Schowaj przedmioty, które mogą łatwo ulec zniszczeniu: bezcenna porcelanowa figurka od babci lepiej niech spędzi ten wieczór w szafie. To samo dotyczy elektroniki.
  4. Przygotuj playlistę: jako gospodyni masz przywilej wyboru muzyki! Taneczne hity dwóch ostatnich dekad, popowe klasyki, które zna każdy, rockowy vibe, rozkołysane R&B, radosne disco – Twój wybór.
  5. Pamiętaj o zdjęciach – najlepiej na początku imprezy, kiedy makijaże i fryzury są jeszcze świeże i nieskazitelne.
  6. Zapas ręczników papierowych i mokrych chusteczek? Must-have! Wypadki się zdarzają, lepiej być na nie przygotowanym.
  7. Chyba nie trzeba więcej tłumaczyć.
  8. Postaraj się zaplanować menu tak, by osoby z różnymi ograniczeniami pokarmowymi także miały coś do przegryzienia.
  9. Goście nie chcą tańczyć ani brać udziału w amatorskim karaoke? Przygotuj alternatywę: najprostsze karty do gry albo klasyki planszówek, pożyczone od młodszego rodzeństwa, załatwią sprawę.

Przede wszystkim… wyluzuj! Nie ma się co spinać: ta impreza ma być dla Ciebie przyjemnością i okazję do stworzenia fajnych wspomnień w gronie przyjaciół i rodziny. Zadbaj o samą siebie tak samo, jak dbasz o zaproszonych gości.