Główny Inspektorat Transportu Drogowego przygotowuje się do wdrożenia 43 nowych punktów odcinkowego pomiaru prędkości, co pozwoli objąć tego typu nadzorem aż 670 km dróg. W kujawsko-pomorskim na razie w planie jest jeden odcinek.
Na liście planowanych 43 lokalizacji jest północy odcinek S5 pomiędzy węzłem Pruszcz i Trzeciewcem. Pisaliśmy o nim już w ubiegłym roku, najprawdopodobniej odcinkowy pomiar prędkości ruszy w tym miejscu w połowie 2026 roku.
Gdyby na którymś z odcinków pojawiły się problemy stworzono też listę rezerwową, a na niej wysoko znajduje się odcinek pomiędzy węzłami Błonie i Miedzyń na drodze S10 w ramach obwodnicy Bydgoszczy.
Na dzisiaj zatem nie ma planów instalacji odcinkowego pomiaru prędkości na obwodnicy Bydgoszczy, ale jest ona brana pod uwagę w ramach listy rezerwowej. Można założyć, że jak za kilka lat będzie tworzona lista kolejnych odcinków, to odcinek między węzłami Białe Błota i Miedzyń będzie traktowany jako prawdopodobny do realizacji systemu CANARD.