Ministerstwo chce skomunikować nasz region ze Szczecinem

Fot: Ministerstwo Transportu

Ministerstwo Transportu opublikowało założenia Strategii Rozwoju Transportu do 2020 roku z perspektywą do 2030 roku. W przypadku naszego regionu duży nacisk kładziony jest na skomunikowanie kujawsko-pomorskiego z zachodniopomorskim.

 

Te założenia wypełniać mają także Strategie Europa 2020, czyli projekty transportowe istotne dla funkcjonowania całej Unii Europejskiej.

 

Dokument zawiera najważniejszą obecnie dla naszego regionu inwestycję czyli budowę drogi S5 na odcinku od Gniezna do Nowych Marz wraz z obwodnicą Bydgoszczy. Uwzględniono także jako priorytetowe zadanie połączenie Bydgoszczy z Toruniem za pomocą S10.

 

Droga ekspresowa S10 ma zostać rozbudowana także w kierunku Piły, a następnie do Szczecina, co ułatwi komunikację regionu z województwem zachodnio-pomorskim, a także w ruchu lokalnym, głównie zyskają bowiem na tym mieszkańcy Nakła dojeżdżający do Bydgoszczy. 

 

S10 rozbudowana ma zostać także z Torunia do Płońska, co skróci czas podróży do Warszawy.

 

Z inwestycji kolejowych poprawione mają być parametry techniczne połączenia Bydgoszcz – Piła. Pojawia się także plan elektryfikacji odcinka Piła – Krzyż, co w efekcie umożliwi uruchomienie bezpośredniego połączenia Bydgoszczy ze Szczecinem (obecnie pociągi jeżdżą przez Poznań).

 

W przedstawianych założeniach nie ma już jednak żadnych zapisów o planach dostosowania DK nr 15 na odcinku Gniezno – Inowrocław – Toruń do standardu drogi ekspresowej. Także większych inwestycji nie planuje się Na DK 25 Inowrocław – Bydgoszcz – Chojnice – Koszalin.Zamiast tego z Piły ma powstać droga ekspresowa, która połączy to miasto z Koszalinem. Jeżeli uda się zrealizować tę inwestycję będzie to najkrótsze połączenie naszego regionu z tą częścią polskiego wybrzeża. Na znaczeniu stracą jednak gminy położone na północ od Bydgoszczy przy DK 25.