Dobiega końca przebudowa Węzła Zachodniego, który po wybudowaniu drogi ekspresowej S-5 ma stać się ważniejszą arterią drogową Bydgoszczy. Zauważam też pewien potencjał kolejowy tego miejsca.
Na Węźle Zachodnim z ulicą Grunwaldzką krzyżuje się linia kolejowa nr 131, która biegnie z dworca głównego w kierunku Inowrocławia. Kilka kilometrów dalej, wzdłuż torów kolejowych, prowadzona jest inna ciekawa inwestycja – budowa stacji Bydgoszcz Błonie. Będzie to jedyny przystanek na linii 131 na terenie Bydgoszczy przed Trzecincem w gminie Białe Błota, co pozwoli w przyszłości wykorzystać ten trakt kolejowy także do wewnątrzmiejskiej komunikacji zbiorowej.
Postuluje zatem o rozważenie możliwości wybudowania zwykłego przystanku kolejowego w widocznej na zdjęciu lokalizacji. Potencjał tego miejsca wzmacnia na pewno rozwijający się kilkadziesiąt metrów dalej tzw. Park Technologiczny oraz duży zakład Unilevera. Firma Atos przyznaje, że część pracowników dojeżdża z Torunia, będący dla rozwijających się w Bydgoszczy centrum IT zapleczem kadrowym. Tuż przy stacji kolejowej, powinien być wyznaczony przystanek autobusowy, co stworzy z tego miejsca zintegrowane centrum przesiadkowe.
Szerzej na PopieramBydgoszcz.pl – Przystanek na Węźle Zachodnim to ma sens