Bydgoszcz na YouTube w 2024 roku. Wizerunek budowany na fast foodach

Bydgoszcz na YouTube w 2024 roku. Wizerunek budowany na fast foodach
Tylko fast foodowe filmy przekroczyły milion obejrzeń

Za nami rok 2024 – postanowiliśmy się przyjrzeć temu jakie treści w serwisie YouTube związane z Bydgoszczą były najpopularniejsze. W tym zakresie mamy dominację YouTubera Książulo, który wypuścił trzy filmy z ponad milionową widownią. Bardziej ambitne treści rzadko kiedy robiły 10% tej popularności.

Najostrzejsza Pizza w Polsce – to tytuł filmu Książula o pizzeri Jolanta, który obejrzało ponad 3,3 mln widzów na YouTube. Opublikowany został on pół roku temu. Na drugim miejscu mamy film KFC z USA vs KFC z Bydgoszczy – także autorstwa Książula – ponad 1,8 mln obejrzeń. Na trzecim miejscu kolejny film Książula, ten już z niespełna dwóch tygodni o kebabach sprzedawanych w Bydgoszczy – ponad 1,4 mln obejrzeń. Czwarte miejsce należy też do Ksiażula z nagraniem z bydgoskiego jarmarku, które w tytule nie zachęca do wizyty w Bydgoszczy ,,Niebezpieczny jarmark…” – 1,3 mln obejrzeń. Są to jedyne filmy z widownią powyżej 1 mln.

Inni poszli za Ksiażulem

Na tym dzieła tego twórcy się kończą, ale nie nawiązania do niego. Twórca Sunny Pete postanowił odwiedzić pizzerię Jolantę, aby sprawdzić jak smakuje pizza o której nagrywał Ksiażulo – 445 tys. obejrzeń materiału. To samo zrobił Czerwony pingwin, który uzyskał 420 tys. obejrzeń. W tym stylu nagrywał tez Ostry Kanał, który uzyskał prawie 200 tys. obejrzeń.

Pierwsze miejsce w kategorii niefastfoodowej ma film promujący Osiedle Panorama Wiślana przygotowany przez developera – 272 tys. obejrzenia w ciągu 9 miesięcy. Jest to tez pierwszy film w tym zestawieniu oferujący jakość 4K. Dość ciekawą propozycją jest też nietypowe nagranie zatytułowane ,,Polish Barbers Put EXTRA CARE in their SHAVE [ASMR] „ – to publikacja obcojęzyczna, przedstawiająca turystę w jednym z salonów fryzjerskich w Bydgoszczy (przy ulicy Długiej). Styl ASMR to przede wszystkim wrażenia dźwiękowe, słuchanie nagrania z uwagi na specyfikę dźwięków, ma pomagać relaksować. Przy okazji mamy kilka kadrów promujących Bydgoszcz – 227 tys. obejrzeń w ciągu dwóch miesięcy.

Ten sam twórca zaprezentował też podobny film w salonie przy ulicy Dworcowej – 129 tys. obejrzeń.

Popularne były też filmy z kanału Mafia Pruszkowska – Miesniak Mięso, opowiadające o dawnych gansterach. Filmy z bydgoskimi wątkami oscylują w okolicach 100 tys. Film o gansterze Księciu to nawet 164 tys. wyświetleń.

Reportaże

W tej kategorii musimy się pochwalić bo nasza relacja z protestu rolników w Bydgoszczy obejrzano ponad 131 tys. razy. Został on udostępniony w standardzie 4K.

Z tej kategorii trzeba wskazać jeszcze na reportaż Kanału Zero o terenach pozachemowskich – 121 tys. obejrzeń.

Turystyka w tym roku bez szans kebabami

Jeżeli chodzi o materiały turystyczne to w 2024 roku palmę pierwszeństwa ma Bydgoszcz TOP 10 miejsc od Amazing Poland Trip – o tej publikacji było w bydgoskich mediach głośno kilka tygodni temu. Fajnie pokazane atrakcje turystyczne Bydgoszczy. Jednak 83 tys. obejrzeń to daleko do Ksiażula.

Warto wspomnieć też o dziele czarnoskórego twórcy Andre Traveler pt. ,,24 Hours Inside Poland’s Most Underrated City”. YouTuber zafascynowany Polską nagrywa w języku angielskim filmy z odwiedzanych miast, a jego materiał wyraźnie pokazuje oczarowanie Bydgoszczą. 64 tys. obejrzenia również go wyróżniają.