Z parkingów typu Park&Ride żeby spełnić wymogi unijne w tym roku powinno zaparkować 55 tys. pojazdów (udało się zmniejszyć pierwotny cel z 250 tys.) W okresie styczeń – listopad 2024 roku mieliśmy 32,3 tys. parkowania na biletach jednorazowych i nieco ponad 500 biletów okresowych w obiegu. Szczególnie w oczy rzuca się parking przy parafii św. Antoniego na Węźle Zachodnim.
Dane o parkowaniach uzyskał od ZDMiKP aktywista Daniel Kaszubowski. Na Węźle Zachodnim mieliśmy przez 11 miesięcy 2024 roku tylko 285 parkowań na biletach jednorazowych i pojedyncze na okresowych, czyli mniej niż jest dni w roku. Najgorszy był lipiec, gdy przez cały miesiąc sprzedano 6 biletów jednorazowych i 1 okresowy, ewenementem był jednak czerwiec ze 128 parkowaniami na biletach jednorazowych (co oznacza nieco ponad 3 pojazdy na dobę), stanowiąc niemal połowę rocznego wyniku. Ciężko wyjaśnić skąd ten ewenement, bowiem na drugim miejscu mamy marzec z zaledwie 41 parkowaniami, a trzeci luty to 21 parkowań. Być może wpływ miało nabożeństwo Bożego Ciała oraz odpust św. Antoniego w czerwcu. Nie mniej jednak przez 9 miesięcy średnia była mniejsza niż dni w miesiącu.
Patrząc globalnie najlepszy był listopad z ponad 4,9 tys. sprzedanych biletów na godziny, a najgorszy luty z 2,8 tys. W listopadzie widoczny jest też wyraźny wzrost sprzedaży biletów 30-dniowych – w okresie styczeń – październik był to przedział 25-35, gdy w listopadzie było ich aż 101. Analiza kolejnych miesięcy pozwoli powiedzieć, czy był to stały wzrost czy jednorazowy, chociażby spowodowany rozpoczęciem jarmarku, gdzie było większe obłożenia parkingów w centrum, a także zmiany polityki zarządcy parkingu w Zielonych Arkadach.
Budowę systemu Park&Ride w Bydgoszczy Unia Europejska dofinansowała kwotą ponad 30 mln zł.