Rada Powiatu Bydgoskiego wstawia się za mieszkańcami w sprawie uciążliwości ruchu na S5/S10

Rada Powiatu Bydgoskiego wstawia się za mieszkańcami w sprawie uciążliwości ruchu na S5/S10

Jest to przykład pokazujący, że pisanie merytorycznych petycji ma sens – w środę Rada Powiatu przyznała mieszkańcom miejscowości w gminie Białe Błota rację w związku z ich niezadowoleniem z hałasu jaki generują samochody na drodze S5/S10 oraz drodze powiatowej w Lisim Ogonie. W związku z petycjami mieszkańców radni powiatowi skierowali do marszałka województwa apel, bowiem kompetencji jeżeli chodzi o drogi ekspresowe jako samorząd powiatowy już nie mają.

O problemie jaki od dłuższego czasu zgłaszają mieszkańcy miejscowości położonych nieopodal drogi S5/S10 w gminie Białe Błota już kilka razy pisaliśmy, zresztą też informowaliśmy o głosach niezadowolenia z sąsiedniej gminy Sadki. Na tym odcinku droga ekspresowa jest wykonana z betonu, co dodaje jej trwałości, ale jednocześnie generuje większy hałas. Polskie przepisy regulują kwestie dozwolonej uciążliwości, dlatego Rada Powiatu Bydgoskiego z uwagi na ograniczone kompetencje przyjęła apel do marszałka, aby ten przeprowadził analizy hałasu. Zgodnie z przepisami środowiskowymi marszałek ma do tego kompetencje. Gdyby te badania stwierdziły naruszenie dopuszczalnych norm, wówczas marszałek wraz z Regionalną Dyrekcją Ochrony Środowiska mogliby zobowiązać Generalną Dyrekcję Ochrony Środowiska do wprowadzenia działań naprawczych.

Powiat też zajmie się ograniczeniem uciążliwości na swoim terenie

Jednym z węzłów S5/S10 jest Węzeł Miedzyń w Lisim Ogonie, z którego w kierunku Łochowa biegnie droga powiatowa, czyli podległa Powiatowi Bydgoskiemu. Radni częściowo uwzględnili petycję mieszkańców z uwagi na to, że ta droga służy pojazdom ciężarowym, gdyż w Lisim Ogonie rozwija się centrum logistyczne. Radni rozpatrując petycję zobowiązali się, że Powiat Bydgoski ograniczy prędkość na obszarze przy zabudowaniach do 30-40 km/h oraz stworzy wyniesione przejścia dla pieszych dla poprawy bezpieczeństwa – głównie dzieci. Powstanie też zatoka kontrolna dla Inspekcji Transportu Drogowego, aby ta służba mogła komfortowo kontrolować pojazdy, w tym ich stan technicznych i dopuszczalne obłożenie. Radni powiatowi nie widzieli już jednak zasadności budowy buspasów. Tą drogą porusza się podmiejska bydgoska komunikacja autobusowa obsługująca Łochowo i Łochowice.