W roku 2015 w budżecie miasta znajdą się wzorem ubiegłych lat wysokie kwoty na promocję miasta. Wydamy o kilka procent więcej niż w zakończonym roku 2014.
Szacuje się, że w roku zakończonym wydatkowano z budżetu miasta ponad 11,7 mln zł, w roku 2015 będzie to już jednak 12,6 mln zł.
Wzrost wydatków podyktowany ma być zadaniami zleconymi Bydgoskiej Agencji Rozwoju Regionalnego, która z budżetu promocji ma uzyskać 1.195 mln zł. Na koncerty wydać mamy 3 mln zł (m.in. na niedzielny WOŚP, ubiegłotygodniową zabawę sylwestrową, festiwal ,,Otwieracz” oraz studenckie Juwenalia, letnie koncerty symfoniczne na Brdzie). ,,Ster na Bydgoszcz” kosztować dodatkowe 450 tys. zł. Organizatorom Camerimage dopłacimy natomiast 2,5 mln zł.
W budżecie promocji uwzględniono także dopłaty do międzynarodowych lotów w kwocie 1.6 mln zł. Formalnie te pieniądze pójdą na zakup usług promocyjnych w liniach lotniczych.
W wydatkach na promocję nie należy jednak szukać dotacji dla profesjonalnych klubów sportowych, co w przeszłości bywało traktowane jako zadanie promocyjne. Na wszelkiego rodzaju dotację dla klubów sportowych amatorskich i profesjonalnych zapisano ponad 15 mln zł bez podawania szczegółów. Zapewne więcej będziemy mogli napisać w tej sprawie po piątkowym posiedzeniu Kultury Fizycznej, Sportu i Turystyki.
Omawiamy obecnie projekt budżetu na rok 2015, który musi zostać ostatecznie zaakceptowany przez radnych.