W wywiadzie udzielonym naszemu portalowi kilka tygodni temu, poseł Paweł Skutecki zapowiedział wyjaśnienie dwugłosu pomiędzy marszałkiem województwa i ministerstwem infrastruktury, w kwestii remontu linii kolejowej nr 356 (Bydgoszcz – Szubin – Kcynia). Jego pierwsza interpelacja w tej kadencji tyczy się właśnie przyszłości tego szlaku kolejowego.
W grudniu ubiegłego roku Komisja Europejska przyjęła Regionalny Program Operacyjny dla województwa kujawsko-pomorskiego. Zapisano w nim modernizację odcinka Bydgoszcz – Kcynia – granica województwa, linii kolejowej nr 356, która z bardzo dużym powodzeniem funkcjonuje w województwie wielkopolskim. Kilka tygodni temu po prezentacji Planu Spójności Komunikacyjnej Drogowej i Kolejowej przez marszałka województwa Piotra Całbeckiego, dowiedzieliśmy się, że ta inwestycja z RPO nie zostanie wykonana, za to dopisano nowe zadania inwestycyjne po wschodniej stronie województwa. Marszałek tłumaczył to brakiem zainteresowania administracji rządowej tą linią.
Ministerstwo Infrastruktury poinformowało naszą redakcję z kolei, że to marszałek nie był zainteresowany.
Powstał pewien dwugłos, który wyjaśnić zamierza poseł Paweł Skutecki. Złożył on stosowną interpelację do ministra Andrzeja Adamczyka w środę. Parlamentarzysta szczegółowo opisuje w niej problematykę i zadaje dwa pytania:
1.Jaka była faktyczna przyczyna nieujęcia rewitalizacji linii kolejowej nr 356 na odcinku kujawsko-pomorskim na liście inwestycji w perspektywie 2014-2020? Czy zarzuty kierowane przez marszałka pod adresem administracji rządowej są uzasadnione?
2.Czy widzi Pan możliwość doprowadzenia do rewitalizacji linii kolejowej nr 356 w perspektywie do 2020 roku?