Za kilka tygodni powinna zakończyć się przebudowa płyty Starego Rynku. Czy po jej zakończeniu powinien powrócić w to miejsce ruch samochodów, czy powinna być to przestrzeń w pełni zarezerwowana dla pieszych. Ruszyły konsultacje społeczne w tej sprawie, które potrwają do 20 maja.
– Bardzo się cieszę, że jesteśmy na takim etapie rozwoju życia w Bydgoszczy, że rozmawiamy o przyjaznej przestrzeni w centrum – powiedział na konferencji prasowej inaugurującej konsultacje, Menedżer Starego Miasta i Śródmieścia, Maciej Bakalarczyk.
Odbędą się konsultacje w sprawie ograniczenia ruchu w centrum Bydgoszczy. Na nagraniu prezentacja propozycji wyjściowej.
Opublikowany przez Portal Kujawski Poniedziałek, 29 kwietnia 2019
Wcześniej toczyły się nieoficjalne rozmowy z przedstawicielami Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej, które pozwoliły wypracować propozycję, będącą punktem wyjścia do publicznych konsultacji. Zakłada ona całkowite wyeliminowanie ruchu ze Starego Rynku, ulicy Batorego oraz części ulicy Długiej (strefa bez ruchu na grafice oznaczona na fioletowo). Pozwoliłoby to organizować jarmarki na całej szerokości Długiej, bowiem przestanie być ona traktem przejezdnym.
Ruch ograniczony byłby również na obszarze oznaczonym na zielono, czyli ulicach: Grodzkiej (na zachód od Mostowej), Malczewskiego, Farnej, Jezuickiej, Przyrzeczu, Ku Młynom. Byłaby to strefa dedykowana dostawcom, którzy na obszar fioletowy nie mieli by dojazdu nawet w określonych godzinach. Ulicami wyprowadzającymi ruch z centrum byłyby Pod Blankami, Podwale, Grodzka i łączący się z nią odcinek Mostowej.
– Ta koncepcja bazuje na sprawdzonych rozwiązaniach funkcjonujących w innych miastach – podkreśla Maciej Bakalarczyk, który przyznał, że spotkał się z dużym poparciem od przedsiębiorców, którzy teoretycznie mogą mieć utrudnienia z dostawami. Głos przedsiębiorców w tych konsultacjach będzie dość ważny, ale swoją opinie może wyrazić każdy, również drogą elektroniczną na stronie – https://www.bydgoskiekonsultacje.pl/2019/04/stary-rynek-z-samochodami-czy-bez.html