Od tygodnia możemy korzystać z nowej aplikacji ,,Dbamy o Bydgoszcz”, której celem jest usprawnienie komunikacji pomiędzy mieszkańcami, a odpowiedzialnymi za u trzymanie miasta komórkami. Co możemy się dowiedzieć przeglądając zgłoszenia mieszkańców, że zdecydowanie najczęściej zgłaszany problem, to niedziałające uliczne latarnie. Dotyczy on właściwie każdej części, trudno szukać tutaj reguły terytorialnej.
Rozwiązanie tych problemów nie jest jednak takie proste, bowiem latarnie w zdecydowanej większości należą do państwowej spółki Enea. Od kilku tygodni ratusz nie może się porozumienieć z Enea Oświetlenie w kwestii zawarcia umowy, bez której operator nie będzie naprawiał niedziałających latarni. O ile w poprzednich latach takich problemów nie było, to w tym roku mamy już poważny pat, bowiem powoli zbliżamy się do połowy 2020 roku.
Nie prowadzimy dokładnej statystyki dla zgłoszeń z aplikacji ,,Dbamy o Bydgoszcz”, ale problemy związane z niedziałającym oświetleniem mogą stanowić około połowy spraw. Do dużo zgłoszeń dotyczy też odpadów komunalnych, co jest jednak kolejnym większym problemem, z którym boryka się od jakiegoś czasu Bydgoszcz.