Bydgoszcz zalicza się do miast, które najwięcej inwestują w rozwój infrastruktury rowerowej

Bydgoszcz zalicza się do miast, które najwięcej inwestują w rozwój infrastruktury rowerowej

Z roku na rok Bydgoszcz staje się miastem coraz bardziej rowerowym, trzeba jednak zauważyć, że dopiero tak naprawdę gonimy miasta, które na przyjazność rowerową postawiły już dawno. W 2019 roku na infrastrukturę rowerową Bydgoszcz wydała prawie 9 mln zł.

 

Z inicjatywy internetowego sklepu rowerowego centrumrowerowe.pl powstał ranking dużych miast dotyczący ich rowerowego życia. Dowiadujemy się z niego, że Bydgoszcz na rozwój infrastruktury rowerowej wydała w 2019 roku o ponad 600 tys. zł więcej od Warszawy, tym samym zaliczając się do krajowej czołówki jeżeli chodzi o nowe inwestycje z kwotą prawie 9 mln zł. Więcej w liczbach bezwzględnych wydają: Gdańsk (bezkonkurencyjny lider), Wrocław, Poznań i Kraków. Są to jednak miasta o znacznie większych budżetach, jak zatem przełożymy inwestycje rowerowe na procent budżetu, to w przypadku Bydgoszczy było to 0.37 wszystkich wydatków miasta w 2019 roku, więcej procentowo na infrastrukturę rowerową wydał jedynie Gdańsk

 

Jak wynika z metodyki rankingu, trzeba wziąć pewną poprawkę, bowiem liczone są jedynie inwestycje typowo w infrastrukturę rowerową, ale już nie np. budowa nowej drogi, przy okazji której wyznaczony zostaje trakt dla rowerzystów. Od kilku lat bydgoscy drogowcy są zobowiązani, aby przy planowaniu nowych inwestycji drogowych, konieczne było planowanie również infrastruktury rowerowej. Z tego też powodu w rankingu nie uwzględniono chociażby infrastruktury rowerowej, która powstała wzdłuż ulicy Grunwaldzkiej, w ramach jej przebudowy.

 

Grafila: CentrumRowerowe.pl

 

Według autorów rankingu w Bydgoszczy łączna długość dróg rowerowych to 115 km – jak spojrzymy na 9 największych miast, to mamy najgorszy wynik, co pokazuje jak wiele jest jeszcze do zrobienia.

 

W Bydgoszczy w 2019 roku odnotowano 146 wypadków z udziałem rowerzystów, jest to drugi najmniejszy wynik zaraz za Lublinem. Wynika z tego, że Bydgoszcz zalicza się do bezpieczniejszych miast dla użytkowników jednośladów.