Przez ostatnie lata pomiędzy bydgoską PESA oraz Newagiem mieliśmy do czynienia głównie z konkurencją. Obie firmy chcą teraz razem przystąpić do przetargu na budowę składów piętrowych dla PKP Intercity, które jak na warunki polskie mają się wyróżniać futurystycznym designem.
– Jesteśmy przekonani, że dzięki doświadczeniom zebranym do tej pory przez nasze zespoły możemy razem zaproponować PKP IC nowoczesny pojazd piętrowy, który może być konkurencyjny nie tylko w Polsce, ale również na rynkach europejskich – powiedział w czwartek prezes PESA Krzysztof Zdziarski, przed podpisaniem umowy z Newagiem.
– Podjęcie decyzji w sprawie utworzenia konsorcjum wynika z faktu, że złożenie indywidualnych ofert obarczone byłoby istotnym ryzykiem niewykonania zamówienia ze względu na złożoność przedmiotu zamówienia, możliwości produkcyjne w kontekście terminu jego realizacji oraz inne zobowiązania kontraktowe. Sądzimy iż zawarte konsorcjum wpłynie pozytywnie na dalszy dynamiczny rozwój kolei w Polsce – powiedział Zbigniew Konieczek, Prezes Zarządu NEWAG S.A.
PESA i NEWAG to najwięksi polscy producenci taboru, którzy od lat z sukcesami dostarczają pojazdy szynowe klientom na rynku polskim i europejskim. Obie spółki produkują nowoczesny, innowacyjny tabor w oparciu o własne rozwiązania i projekty, które powstają w ich biurach konstrukcyjnych.
Powołanie Konsorcjum i złożenie wspólnego wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu ogłoszonym przez PKP Intercity oznacza, że zespoły obu firm w ramach dialogu technicznego rozpoczęły wspólne prace nad piętrowym pojazdem dedykowanym dla PKP Intercity.