Na całym świecie w gry komputerowe grać może około 1,5 mld graczy, polski rynek gier komputerowy w 2020 roku oszacowano na 2,5 mld zł, gdy w 2018 roku było to około 2 mld, co pokazuje bardzo dynamiczny wzrost w ciągu zaledwie kilku lat. Pod koniec września bydgoska Łuczniczka będzie gościła trzecią edycję Blu Game Show, jedno z najdynamiczniej rozwijających się wydarzeń z branży gier w Polsce.
Blu Game Show w dniach 29 i 30 września to przede wszystkim okazja do spotkania się graczy, w tym do wspólnej rywalizacji w ramach e-sportu. W programie są też debaty poświęcone światowi fantasy. To jest jednak tylko jeden element Blu Game Show, druga część kierowana jest już bardziej do biznesu który porusza się wokół tej branży, będzie to to okazja do bliższego poznania się i być może przełoży się to na wspólne projekty biznesowe. Pod tym względem są to zatem typowe targi.
{youtube}nkFKQUkpUQM{/youtube}
Głównym organizatorem jest Blu Holding, bydgoska grupa oferująca nowoczesne rozwiązania w zakresie IT.
Prezes Blu Holdingu Krzysztof Błaszkiewicz zwraca w rozmowie z nami uwagę na jeszcze jeden aspekt tegorocznego Blu Game Show, rozwoju przyszłej kariery. Wielu pracowników IT to gracze, którzy za młodu sporo grali i to ukształtowało ich drogę zawodową. Blu Game Show ma młodym ludziom dać okazję nie tylko do rywalizacji w e-sporcie czy dyskusji o świecie fantasy, ale tez będzie element związany z targami pracy, wśród partnerów wydarzenia znajdują się firmy działająe w segmencie nowych technologii jak Samsung czy producent procesorów AMD, właściciel marki Radeon.