Potrzeba zrobienia takiego audytu była jednym z głównych tematów w samorządowej kampanii wyborczej – mówił o tym zarówno prezydent Rafał Bruski, który wygrał te wybory, ale też jego kontrkandydaci na ten urząd. Dzisiaj możemy napisać, że pierwszy krok został zrobiony, bo 20 grudnia Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej ogłosił przetarg na wykonanie takiego audytu. Jak wszystko pójdzie zgodnie z planem – otwarcie ofert odbędzie się 9 stycznia.
Audyt ma być spojrzeniem z zewnątrz na funkcjonowanie bydgoskiego systemu komunikacji publicznej. Eksperci niezwiązani z władzami miasta i ZDMKiP, będą mieli za zadanie ocenienie na ile obecna organizacja transportu zbiorowego jest efektywna oraz przygotować swoje zalecenia, które miałyby sprawić, że będzie jeszcze efektywniejsza. Audyt obejmie swoim zasięgiem też gminy podbydgoskie, które obsługuje bydgoska komunikacja zbiorowa.
Nie oznacza to jednak, że szybko poznamy wyniki tego audytu – specyfikacja przetargowa zakłada, że najkrótszy czas przewidziany na wykonanie zadania to 240 dni od momentu podpisania umowy, czyli audytu możemy się spodziewać mniej więcej dopiero pod koniec przyszłego roku.