Radny Michał Czepek z podtoruńskiego okręgu był twarzą likwidacji Wojewódzkich Ośrodków Medycyny Pracy w Bydgoszczy i w Toruniu, co wywołało sporą awanturę polityczną w województwie. Radny tłumaczył to szukaniem oszczędności. Teraz rajca wojewódzki na tapet bierze linię kolejową Wierzchucin – Szlachta, która jest najbardziej deficytowa w województwie. Na poniedziałkowej sesji sejmiku nie wykluczał podjęcia inicjatywy na rzecz rezygnacji z przewozów na niej.
Z danych za ubiegły rok wynika, że do tej linii województwo dopłacało najwięcej, bo ponad 70 zł do pasażera. Przy czym w kujawsko-pomorskim wszystkie linie regionalne są deficytowe, ale na tych najpopularniejszych jak Bydgoszcz – Toruń, czy Bydgoszcz – Inowrocław opłata jest kilkukrotnie mniejsza.
– Do jakiej kwoty samorząd powinien inwestować w dopłatę do połączeń. Wydaje mi się, że tutaj działamy trochę na szkodę województwa – mówił na sesji radny Michał Czepek – Pytanie jest takie, kiedy podejmiemy decyzję, że nie, bo łatwiej i taniej województwa będzie puścić tam autobus.
W 2024 roku, gdy trzeba było dopłacać do tej linii ponad 70 zł do pasażera ta linia przewiozła 44 tys. pasażerów. Dane jakie przedstawił dyrektor odpowiedzialny za transport w Urzędzie Marszałkowskim Wiktor Plesiński mówią, że w pierwszym półroczu tego roku na tej trasie obsłużono 42 tys. pasażerów, co daje szansę nawet na blisko 100% wzrost w 2025 roku, jak ta tendencja się utrzyma.
– Na ten moment te połączenia są zaplanowane w nowym rozkładzie jazdy, które wejdzie w życie w grudniu tego roku, ale decyzja czy to połączenie powinno być zawieszone powinny zapaść na tej sali – odpowiedział radnemu dyrektor Plesiński.
Linia Wierzchucin – Szlachta została reaktywowana dopiero 3 lata temu, zatem swój potencjał dopiero buduje – Ja bym pozwolił poczekać jeszcze na badania, które będziemy mieli z całego roku – bronił tej linii dyrektor Plesiński.
Część radnych koalicji w dyskusji dawała do zrozumienia, że bardzo poważnie rozważana jest inicjatywa prowadząca do likwidacji przewozów na tej linii.






