Podpisano umowę na wydłużenie Trasy Uniwersyteckiej

Wszystko wskazuje na to, że już w przyszłym roku rozpoczynająca się na ulicy Ogińskiego Trasa Uniwersytecka nie będzie się kończyć na al. Wojska Polskiego, ale umożliwi również bezkolizyjny wjazd na al. Jana Pawła II. Z punktu widzenia drogowego ,,krwiobiegu” Bydgoszczy, inwestycja ta przynieść ma wiele korzyści. W poniedziałek uroczyście umowę na realizację zamówienia podpisał prezydent Rafał Bruski z przedstawicielem firmy Kobylarnia, która będzie generalnym wykonawcom inwestycji.

 

Wybór Kobylarni nastąpił na drodze przetargowej – podbydgoska firma zadeklarowała budowę tego liczącego około 500 odcinka oraz modernizację ulicy Glinki za kwotę 28,5 mln zł. Niemal pewne jest, że 70% tej kwoty pokryje Unia Europejska w ramach kujawsko-pomorskiego Regionalnego Programu Operacyjnego.

 

– W tym roku rozpoczniemy budowę, a w przyszłym zakończymy – mówił przed podpisaniem umowy prezydent Rafał Bruski.

 

– Inwestycja będzie ukończona w przyszłym roku – obiecał wiceprezes Kobylarni Michał Niemyt – Do realizacji tej inwestycji, tak jak robiliśmy to do tej pory, będziemy zapraszać firmy lokalne.

 


 

Podbydgoska firma wkrótce rozpocznie również budowę liczącego 25 km odcinka drogi ekspresowej S-5 od węzła Jaroszewo niedaleko Żnina do granicy województwa wielkopolskiego. Kobylarnia zaangażowana jest również w realizację budowy obwodnicy Inowrocławia.

 

Zastępca prezydenta Mirosław Kozłowicz zaznaczał, że historia budowy przeprawy drogowej w tym miejscu sięga już kilkudziesięciu lat. Potrzebę budowy mostu w tym miejscu zakładała już niemiecka administracja w czasie II wojny światowej, natomiast w latach 70-tych, ujęto ją już w planach zagospodarowania przestrzennego – Pozostawiono obszar niezabudowany, przygotowany do przeprowadzenia tej budowy, dlatego inwestycja wymagać będzie wyburzenia tylko kilku budynków – podkreślał Kozłowicz.