Media powinny być bezstronne. I taki starał się być Portal Kujawski

Logo Portal Kujawski

To już ostatnie godziny dość długiej kampanii wyborczej, która formalnie trwała od lutego, a nieformalnie kilka miesięcy dłużej. Jest to ostatni moment, aby zabrać głos, być może zachęcić do głosowania na któregoś z kandydatów. Takie też próby przed ciszą wyborczą podejmują obecnie zwolennicy Rafała Trzaskowskiego i Karola Nawrockiego. Są to ważne wybory dla Polski, bo każde takie są. Nasz niedzielny wybór może mieć pewne konsekwencje dla kraju, ale to jest odpowiedzialność każdego z Was.

W procesie wyborów prezydenckich rola mediów regionalnych jest ograniczona, co prawda na Portalu Kujawskim pojawiały się nawiązania do ogólnopolskiej kampanii, ale wyszliśmy z założenia, że jest to głównie domena mediów ogólnopolskich, a nie można przecież zaniedbać wielu spraw lokalnych które się każdego dnia toczą w naszym regionie. Staraliśmy się pokazywać narracje i wizję Polski kandydatów (jeszcze dzisiaj planujemy materiał z tzw. ostatkami), ale ostateczny wybór która jest bardziej przekonująca powinien być już Wasz indywidualny, bo każdy nasz czytelnik ma swoje preferencje polityczne i powody aby poprzeć jednego lub drugiego z kandydatów. Szanujemy też tych, którzy mają powody, aby celowo nie wziąć udziału w tych wyborach.

Polityka Portalu Kujawskiego to przede wszystkim bezstronność, bo takie są najwyższe standardy do których powinny dążyć media. Opierała się ona na w miarę równym prezentowaniu treści promujących poszczególnych kandydatów – w szczególności dwójki uczestniczącej w II turze. Pokazaliśmy też wszystkie wiece w Bydgoszczy i w Inowrocławiu – wydaje się, że zaoferowaliśmy naszym odbiorcom stosunkowo wysoki poziom przekazu i jakości multimediów.