Porozumienie w sprawie obwodnicy Białych Błot powoli dobiega końca

Do końca roku obowiązuje porozumienie zawarte w grudniu 2017 roku na opracowanie STEŚ dla budowy obwodnicy Białych Błot. Przez te dwa lata właściwie nic nie zrobiono, trwają natomiast prace nad nowym porozumieniem, które ma regulować zasady współpracy w przyszłych latach.

O tym, że temat nie został zarzucony świadczy uchwalony w poniedziałek budżet województwa na 2020 rok, w którym Województwa Kujawsko-Pomorskiego planuje przekazać kwotę 150 tys zł na wsparcie opracowania STEŚ.

 

Po tym jak przedstawiliśmy informację prezydenta Bydgoszczy, iż nowym liderem porozumienia ma być Województwo Kujawsko-Pomorskie, a także informacje z posiedzenia jednej z komisji sejmikowych, która potwierdzała ją, w gminie Białe Błota wybuchła burza polityczna. Na listopadowej sesji wójt Dariusz Fundator wypowiadał się w tonie, że nie ma innej możliwości, aby gmina nie była liderem. Przez kolejne tygodnie strony nie chciały jednak już sprawy komentować. W poniedziałek na sesji Sejmiku Województwa marszałek Piotr Całbecki stwierdził, że liderem tego przedsięwzięcia nadal będzie gmina Białe Błota.

 

Co wiąże się z byciem liderem? Zadaniem lidera będzie rozpisanie przetargu, czyli też wskazanie założeń jakie ma uwzględniać Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe. Lider będzie miał pewien wpływ na to opracowanie – z racji kontrowersji społecznych jakie budzą możliwe warianty przebiegu obwodnicy, naturalnym liderem wydaje się gmina, czyli samorząd będący najbliżej mieszkańców.