Ratusz bardzo liczy na wsparcie dla przebudowy zajezdni tramwajowej

Archiwum

Obecnie trwa postępowanie przetargowe na zakup przynajmniej 10 nowych tramwajów niskopodłogowych, z planem rozszerzenia go na wymianę całego taboru tramwajowego. Ten zakup wymusza jednak potrzebę przebudowy bydgoskiej zajezdni tramwajowej, która nie jest przystosowana do obsługi tak dużej liczby tramwajów niskopodłogowych. Bydgoszcz złożyła do rządowego programu Polski Ład wniosek o dofinansowanie tego zadania.

Specyfika dzisiejszych tramwajów jest zupełnie inna niż Konstali,które przez lata jeździły po Bydgoszczy, niskopodłogowce są przede wszystkim dłuższe, co wymaga już zmian w infrastrukturze zajezdni.

 

– Potrzeby związane z przebudową zajezdni stały się faktem – mówi zastępca prezydenta Mirosław Kozłowicz – Dzisiaj już jesteśmy na etapie, że posiadamy pozwolenie na budowę i możemy przystąpić do przebudowy zajezdni, tak aby większa ilość tramwajów niskopodłogowych mogła być serwisowana.

Żeby przebudować trzeba mieć jednak pieniądze, Bydgoszcz w naborze do Polskiego Ładu, a dokładniej Rządowego Funduszu Inwestycji Strategicznych zawnioskowała o 65 mln zł na pierwszy etap przebudowy tej zajezdni. Póki co konkurs ten nie został jeszcze rozstrzygnięty przez Kancelarię Premiera.

 

– Zajezdnia tramwajowa musi zostać przebudowana, aby obsłużyć coraz więcej tramwajów nieskopodłogowych – zaznacza Kozłowicz. Na dzisiaj finansowania dla przebudowy zajezdni w budżecie miasta nie ma. W ramach tego naboru ratusz zgłosił też 30 mln zł (w ramach projektu do 30 mln zł) na budowę kąpieliska otwartego obok basenu Astorii i powstanie kąpieliska nad Brdą przy Parku Centralnym. Zgłoszono także w najniższym limicie wniosek o 5 mln zł na modernizację śluzy w Parku nad Kanałem Bydgoskim.