Obecnie front robót obejmuje dwa z czterech odcinków: Bydgoszcz Południe (Stryszek) – Emilianowo oraz Solec Kujawski – Toruń Zachód. Na pozostałych dwóch odcinkach trwa procedura wydawania decyzji ZRID. Na odcinku podbydgoskim jest to głównie przygotowywanie terenu, natomiast podtoruńskim mamy już osiągnięte ponad 5% zakresu robót budowlanych.
Pod Bydgoszczą największe zaangażowanie widać w miejscu gdzie droga krajowa nr 10 krzyżuje się z leśną drogą Dąbrowa, w szczególności uczęszczaną przez rowerzystów jadących na Piecki. W tym miejscu geometria drogi będzie mocno skorygowana jednocześnie powstanie MOP, czyli parking dla podróżnych, być może w przyszłości też stacje benzynowe. Najbardziej zauważalny dzisiaj element to przygotowania do budowy konstrukcji obiektu inżynierskiego, który będzie przebiegał nad ulicą Dąbrowa.