Najprawdopodobniej w naszym regionie już nic ciekawszego nie wydarzy się w tej kampanii wyborczej, bo obaj główni kandydaci pojawili się w Bydgoszczy. Obserwując obecną kampanię prezydencką w regionie, podobnie jak tą przed 5-cioma laty zauważam pewien niedosyt, bowiem poza powtarzaniem na wiecach przez kandydatów tych samych wystąpień co w innych częściach kraju, ta kampania jest pozbawiona pierwiastków lokalnych. Dlatego nawiąże do wyborów z 2020 roku.
Obecnie pojawiają się kolejne informacje o postępach związanych z budową drogi S10 między Bydgoszczą i Toruniem. W maju 2020 roku była ona w planach, ale nie było dla niej montażu finansowego, wówczas debatowano o modelu partnerstwa publiczno-prywatnego, co budziło kontrowersje, bowiem nie zbudowano w Polsce do tej pory żadnej drogi ekspresowej w tym modelu. W maju w Solcu Kujawskim pojawił się kandydat na prezydenta Rafał Trzaskowski, który mówił właśnie o braku finansowania.
Nie minęło zbyt wiele dni, a w tym samym mieście pojawił się walczący o reelekcję prezydent Andrzej Duda – Są tacy, którzy bardzo się boją, że droga S10 nie zostanie wybudowana w parnterstwie publiczno-prywatnym. Otóż rozwiewam te wątpliwości i informuje, że będzie budowana ze środków budżetowych – obiecał prezydent Duda. Jeszcze przed końcem kampanii odbyła się konferencja ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka na planowanym węźle Emilianowo.
Można powiedzieć, że S10 była tematem przewodnim jeżeli chodzi o wybory prezydenckie w województwie kujawsko-pomorskim. Co prawda minister Adamczyk sugerował wtedy, że sprzęt budowlany pojawi się w 2023 roku, a pojawił się dopiero kilka tygodni temu, ale droga jest budowana.
Drugi, nieco mniej widowiskowy akcent to więc premiera Mateusza Morawieckiego w Starym Fordonie (popierający prezydenta Dudę), w którym zapowiedział, że rząd obejmie Rządowym Funduszem Dróg Lokalnych także miast wojewódzkich jak Bydgoszcz. Wcześniej prezydent Rafał Bruski wielokrotnie atakował za to rząd. Co prawda nabory dla miast wojewódzkich odbywają się w innym harmonogramie, był do tej pory jeden taki nabór, ale Bydgoszcz realizuje pakiet z 30 mln dotację, w ramach którego chociażby wyremontowano ulicę Grodzką w centrum, a także kilka osiedlowych.
W kończącej się kampanii 2025 o takich przykładach ciężko pisać.